OPA Reklama

El. prekybos SEO, skirtumai tarp produktų ir kategorijų

El. prekybos SEO skirtumai

El. prekybos SEO, kodėl svarbu atskirai optimizuoti produktų ir kategorijų puslapius?

El. prekybos svetainėms SEO yra vienas iš pagrindinių būdų pritraukti organinį srautą ir paversti lankytojus klientais. Tačiau viena dažniausių klaidų – visų puslapių optimizavimas pagal vienodus principus. Tai ypač aktualu kalbant apie produktų puslapius ir kategorijų puslapius, kurie, nors ir susiję, atlieka skirtingas funkcijas ir turi skirtingus SEO tikslus.

Kategorijos – vartotojo kelionės pradžia

Kategorijų puslapiai dažniausiai veikia kaip navigacijos struktūros dalis. Jie padeda lankytojams filtruoti ir atrasti tai, ko jie ieško. Šie puslapiai orientuoti į bendresnius raktinius žodžius ir dažnai rodomi aukščiau Google paieškoje.

Produktų puslapiai – paskutinis žingsnis iki pirkimo

Produktų puslapiai yra orientuoti į konversiją. Čia lankytojas randa visą svarbiausią informaciją, kuri padeda priimti sprendimą – nuo kainos ir savybių iki atsiliepimų ir vizualinio turinio. Jie turi būti labai konkretūs, techniški ir įtikinami.

Kodėl svarbu atskirti jų SEO strategijas?

  • Skirtinga raktinių žodžių intencija – informacinė vs. komercinė
  • Skirtingas turinio gylis ir struktūra
  • Kategorijos padeda generuoti srautą, produktai – pardavimus
  • Paieškos sistemų algoritmai skirtingai traktuoja šiuos puslapius

Nauda tinkamai optimizavus abu tipus

  • Didesnis organinis matomumas
  • Geresnis naudotojo patyrimas (UX)
  • Aukštesni konversijų rodikliai
  • Aiškesnė struktūra tiek lankytojams, tiek paieškos sistemoms

Produktai ir kategorijos: kokie yra SEO skirtumai?

1. Puslapio paskirtis ir tikslinė auditorija

Kategorijų puslapiai dažnai orientuoti į platesnę auditoriją, kuri dar tik ieško galimų variantų. Jie turi atsakyti į klausimą: „Ką čia galiu rasti?“

Produktų puslapiai skirti pirkėjams, kurie jau pasiruošę įsigyti prekę. Jie turi atsakyti į klausimą: „Ar tai tikrai tas produktas, kurio man reikia?“

2. Raktažodžių tipai ir intensyvumas

Kategorijos naudoja bendresnius raktinius žodžius, pavyzdžiui: „vaikiški batai“, „kompiuteriai studentams“.

Produktai – specifinius ir ilgosios uodegos raktažodžius, pavyzdžiui: „HP Pavilion 15 su AMD Ryzen 7“.

3. Turinys: apimtis, struktūra, stilius

Kategorijų puslapiai turėtų turėti bent 300–600 žodžių turinio, susijusio su tema, papildyto antraštėmis, sąrašais ir klausimų–atsakymų blokais.

Produktų puslapiuose svarbu ne tik techninis aprašymas, bet ir įtraukiantis, unikalus tekstas. Venkite kopijuoto gamintojo turinio.

4. Meta žymos ir antraštės

Kategorijų puslapiuose meta pavadinimai turėtų būti apibendrinti, įtraukiant pagrindinį raktinį žodį pradžioje.

Produktų puslapiuose – konkretūs ir unikalūs meta pavadinimai, nurodantys modelį, savybes, metų kolekciją.

5. Vizualiniai elementai

Kategorijų puslapiuose naudokite pagrindinius vaizdus, filtrus, ikonas. Produktų puslapiuose būtina pateikti:

  • Nuotraukas iš kelių kampų
  • Vaizdo įrašus arba produkto demonstracijas
  • Zoom funkciją arba 360° peržiūrą

6. Struktūrizuoti duomenys (Schema.org)

Produktų puslapiuose naudokite Product, Review, AggregateRating, Offer schemas.

Kategorijų puslapiams galima naudoti CollectionPage, tačiau jų įtaka mažesnė nei produktų atveju.

7. Vidinis susiejimas

Kategorijos turėtų būti susietos su subkategorijomis ir konkrečiais produktais.

Produktų puslapiuose įtraukite nuorodas į:

  • Panašius arba rekomenduojamus produktus
  • Susijusius tinklaraščio įrašus
  • Naudotojų atsiliepimus

8. Praktinis pavyzdys

Pavyzdžiui, kategorijos puslapis – „Bluetooth ausinės“, o produktas – „Sony WH-1000XM5 belaidės ausinės su triukšmo slopinimu“.

Kategorija orientuota į teminį raktažodį, o produktas – į specifikacijas ir prekės savybes.

Išvada: viena strategija visiems netinka

Norint pasiekti efektyvų SEO rezultatą el. prekyboje, svarbu diferencijuoti požiūrį į produktų ir kategorijų puslapius. Individualizuota optimizacija leidžia pasiekti aukštesnes pozicijas Google, pritraukti tinkamus lankytojus ir padidinti pardavimus.

Susiję šaltiniai

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *